Köprevolutionen

av Pernilla Jonsson, Patrik Stoopendahl och Malin Sundström Spellängd: 33 min

 

Morgondagens marknadsplats är digital. Oavsett om vi vill vara med eller inte, måste vi förhålla oss till  digitaliseringen och agera på ett nytt sätt. Vi står nämligen inför en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter. När köpprocessen digitaliseras, får det konsekvenser långt utanför handelns gränser.

Digitaliseringen kommer att förändra hela vårt sätt att göra affärer – från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss. Köprevolutionen hjälper dig att tänka nytt, konsumentcentrerat och digitalt.

 

Läs om:

 

Köprevolutionen börjar i soffan

 

Den digitaliserade köpprocessen

 

Gör köpprocessen enkel och rolig

 

Digitaliseringens konsekvenser

 

En helt ny marknad väntar