424

Av: Christine Beckman och Jenny Forsling

I Sverige betraktas en person som står för nära som framfusig. I arabvärlden är det ett tecken på att man känner förtroende för den man pratar med.

Kulturskillnader handlar dock inte bara ...

Om du arbetar hårt blir du framgångsrik och därmed blir du också lycklig – eller hur? Forskning inom positiv psykologi visar dock att det faktiskt är tvärtom: om du är glad och nöjd blir du fram...


1006

Av: Christina Bengtsson


Christina är en av Sveriges absolut främsta experter inom fokus och koncentration. Under 25 000 timmars träning på precision har hon utvecklat metoder för a...

422

Av: Av Eva-Lotta Löwstedt Lundell och Björn Bergström

 

Inköp står för över trettio procent av budgeten hos de flesta tjänsteproducerande offentliga organisationer och  företag. Det finns få roller som ger en så stor inblick i verks...


421

Av: Hendrie Weisinger och J.P. Pawliw-Fry

 

Alla blir sämre när det verkligen gäller. Forskarna har undersökt hur företagsledare, jurister, musiker och idrottsstjärnor, med flera, presterar i pressade situationer och de har k...

 

Det kan vara svårt att säga nej med gott samvete. Kanske tar du på dig för mycket för att du är ambitiös och angelägen om att göra bra ifrån dig. Kanske har du ett tufft schena för ...


420

Av: Johan Rockström och Mattias Klum

 

Det är inte för isbjörnarnas skull som vi värnar om istäcket i Arktis, det är för vår egen. Mänsklighetens hela framtid är nämligen helt beroende av att vi tar hand om planeten. Det...

 

Tillväxten är det stigande tidvattnet som

lyfter alla båtar – så lyder de tankegångar som har

väglett både ekonomer och politiker under många

år. Uttrycket betyder...


 

Framgång går faktiskt att lära sig. Framgång

är som en muskel och om du regelbundet tränar

din framgångsmuskel gör du framgången till en

vana, vilket troligen helt...

416

Av: Daniel Ewerman

 

En kundupplevelse är mycket mer än bara ett

vänligt bemötande eller att få hjälp så fort som

möjligt. Upplevelsen byggs upp av skillnaden

mellan kundens förväntnin...