450

Av: Sean Ellis och Morgan Brown

 

Hur lockar vi nya kunder när folk blir allt mer ointresserade av reklam? Och hur får vi våra befintliga kunder att stanna kvar och göra fler köp, när vårt budskap så lätt drunknar i...

 

Just nu pågår en stor omvälvning av hela samhället. Tack vare den digitala tekniken ökar hela tiden informationsinnehållet i det som produceras – och information kan kopieras gratis...


 

Malin Trossing blir intervjuad om sin bok Våga leda med hjärnan. Vi pratar om de senaste rönen inom hjärnforskningen och om hur dessa kunskaper kan hjälpa oss att bli bättre ledare....

448

Av: Mikael Jansson och Maria Jansson

 

Varje år sker cirka 50 miljoner möten på de skandinaviska mässorna, men många av dessa går spårlöst förbi. Ofta beror det på att utställarna inte börjar förbereda sig i tid och att ...


 

Tiderna och kunderna förändras, men säljkåren står stilla. Det vill Hasse Olsson ändra på. I boken Kunden har alltid fel! klär han av gamla etablerade sanningar och ger sin syn på h...

1016

Av: Birgitta Sjöstrand

 

Birgitta Sjöstrand älskar att hjälpa människor att utvecklas och bli sina bästa jag. Hon utbildar i personligt ledarskap, kommunikation och framför allt motivation. Efter en karriär...


446

Av: Bengt Savén

 

När spiralen vänder uppåt och alla strävar åt samma håll. Det är då det går att åstadkomma underverk. Tyvärr inträffar det alltför sällan. Vanligare är att det hakar upp sig någonst...

445

Av: Lennart Francke och Göran Nilsson

 

Bästa sättet att möta en turbulent och dynamisk omvärld är att vara flexibel. Trots det tenderar många företag att reagera på den osäkra omgivningen genom att istället bli mer byråk...


 

Hur rationella är vi egentligen? Tänk om det är så att vi undviker förluster till varje pris, även om den potentiella vinsten gör att det hade varit förnuftigt att chansa? Tänk om v...

443

Av: Claudio Feser

 

När nya företag startas är det ofta som ett resultat av en ny innovation eller affärsmodell. Därefter följer en rad steg: De skaffar sig kunskap och kompetens och växer sig starka. ...